Echipament de drumetie

 

Echipement necesar pentru a vizita Cheile Nerei

 

Traseele din Rezervatia Cheile Nerei Beusnita nu au un grad ridicat de dificultate, cu exceptia cazurilor in care drumetia ta presupune, rapel, tiroliana sau orice alta activitate care ar putea pune in pericol viata ta sau a celor din jur.

Echipamentul trebuie adaptat dupa durata excursiei si constitutia celui care trebuie sa-l care. Nu este nimic mai istovitor in a cara un echipament care cantareste mai mult decat persoana insasi. Nu doar ca nu va fi in stare sa il care, dar nici nu se va bucura de excursie iar la intoarcerea in oras, tot ce isi va aminti va fi doar oboseala.

Cheile Nerei, se cunoaste ca sunt cele mai lungi de la noi din tara, astfel ca fiecare kg carat in spate conteaza.

Lista lucrurilor utile care e bine sa le ai cu tine atunci cand mergi pe Cheile Nerei:

BOCANCI:

  • usori
  • comozi
  • talpa cu aderenta mare si stabilitate ( de preferat Vibram )

RUCSAC:

  • volum in functie de durata drumetiei
  • bretele late si captusite pentru a fi confortabil la drum lung
  • chinghi si bretele pentru prinderea deiverselor accesorii ( cort, bete, bidon de apa)
  • husa pentru ploaie

CORT:

  • impermeabil
  • usor

SAC DE DORMIT

  • in functie de anotimpul in care planuiesti drumetia ( confort diferit la diverse temperaturi)

SALTEA DE DORMIT sau IZOPREN

  • alege saltea de dormit gonflabila daca mergi cu masina pana la locul de campare ( de ex. locul de campare de la pastravaria Bei sau poiana de la Cantonul Damian) sau alege izoprenul daca ai de gand sa strabati drumul pe jos

TRUSA MEDICALA DE PRIM AJUTOR

  • Cheile Nerei sunt un loc cu mult vipere foarte active in verile calduroase, asa ca e bine sa fii pregatit pentru orice situatie neprevazuta

PANTALONI

  • lungi sau scurti sau colanti
  • pana la locul de campare poarta in permanenta pantaloni lungi si ciorapi

TRICOU / PLOAR

GEACA SUBTIRE

  •  cu protectie la vant si ploaie

PELERINA DE PLOAIE

SAPCA / PALARIE / BANDANA

SOSETE

  •  care sa respire si sa permita ventilatia talpilor

HARTA

  • printeaza harti cu locul pe care vrei sa il vizitezi si aduna cat mai multe informatii

TELEFON INCARCAT

GPS

ACTE

BANI

PAPUCI DE SCHIMB

  • slapi, sandale sau alte incaltari comode pentru camping si treaba din jurul cortului

APARAT FOTO

LANTERNA FRONTALA

FLUIER

SAC DE GUNOI

LICHIDE

MANCARE

 

 

Cateva reguli simple pentru o alimentatie corespunzatoare intr-o excursie

 

O excursie , pe langa pregatirea echipamentului pentru campare, necesita si o buna pregatire a alimentelor necesare drumului si zilelor cat va dura camparea. Am spus o buna pregatire, pentru ca trebuie luat in considerare intregul traseu si dificultatea lui.

Daca la ses, viteza de deplasare este de 4-5 km pe ora, pe munte, cu cat creste inclinarea terenului, viteza de deplasare scade la 1-3 km pe ora. Toate acestea au loc cu mult consum de energie din partea excursionistilor.

De aceea este foarte bine ca pregatirea alimentelor sa se faca adecvat.

Valoarea calorica a alimentelor, intr-o drumetie, trebuie sa fie de 4000-4500 calorii iar alimentele trebuie sa cuprinda atat glucide (dulciuri si fructe), proteine (branzeturi, carne, produse lacatate) cat s grasimi (unt, slanina etc).

Micul dejun si cina trebuie sa fie mult mai consistente decat pranzul iar masa ar trebui sa fie luata cu cel putin o ora inainte de plecarea la drum.

Alimentele din rucasc trebuie sa fie substantiale, usor de digerat si sa ocupe cat ma putin spatiu. Pe drum pot fi consumate cateva sanvisuri si dulciuri.

Alcoolul, chiar si iarna, este contraindicat pentru ca starea de buna dispozitie este urmata de o stare de somnolenta si epuizare fizica treptata. In ceai sau cafea dupa terminarea drumului, pot fi consumate cantitati
mici de alcool.

Alimentele din rucsasc trebuie sa fie greu perisabile si trebuie evitate preparatele din carne, peste, oua, prajituri cu crema care se altereaza usor, riscand astfel o intoxicatie alimentara. Conservele de carne ar trebui consumate in aceeasi zi in care au fost desfacute.

Zaharul este usor asimilat de organism ajutand foarte mult la efort indelungat. Se pot consuma pe drum, 2-3 tablete de multivitaminte.

Pentru a preintampina setea, inainte de plecare in excursie (la micul dejun) e bine sa se consume 5-6 g sare.

Zapada nu contine saruri minerale, de aceea setea nu potoleste setea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *